Hogyan vásárolj weblapot?

Hogyan vásárolj weblapot?

A legfontosabb dolog a weblap vásárlás előtt, hogy tisztában legyél vele, a honlap nem cél, hanem eszköz. Ha vásárolsz egy weblapot, akkor azzal semmilyen célod nem fog teljesülni, hanem kapsz egy eszközt amivel jó esetben elérheted céljaidat. Bármi is legyen az. Biztos felmerül benned, hogy mit értek az alatt, hogy dolgozni kell vele. Ha nem saját magunkat szeretnék szórakoztatni a weblappal, akkor el kell érnünk, hogy emberek tömegei megtalálják ajánlatainkat.

Ez pedig nem csak tartalom írását jelent, hanem keresőoptimalizálást, marketing tevékenységet és egy folyamatosan bővülő, szépülő honlapot, amely leköveti a vállalkozás működését. Ebből már azért ki lehet találni, hogy használni fogod a weblap adminisztrációs felületét és azon belül is főleg a tartalomkezelő (CMS) rendszert. Ha belépve az adminisztrációs rendszerbe egyből elveszel, akkor ez nagyon nehezen lesz megvalósítható.

Ha tényleg szeretnél jó vételt csinálni a weblap vásárlás során, akkor meg kell tudnod fogalmazni az elvárásaidat. Nem érheted be az ajánlat során azzal, hogy kapsz egy azaz egy darab honlapot valamennyi összegért. Ráadásul két ajánlatot hogyan hasonlítasz össze ha nem fogalmazod meg az elvárásaidat a termék iránt? Nehezen, igaz? A következő részben igyekszünk neked támpontot adni arra, hogy mire figyelj oda a weblap vásárlása során.

A klasszikus weblapvásárlások ideje lejárt

Mielőtt folytatnánk...

Biztos, hogy szükséged van neked erre?

Vállalkozásunk pont ebben segít neked. Számos ajánlatunk közül választhatsz attól függően, hogy mi is a célod az interneten. Mi valóban levesszük a terhet a vállalkozásod hátáról.

Miért kellene megtanulnod több szakmát ahhoz, hogy értékesíteni tudj az interneten? Segítünk neked abban, hogy arra tudj koncentrálni amiben igazán jó vagy. A többit pedig bízd szakemberekre. További információt a Weblap készítés oldalon találsz.


Hívj minket a +36 (70) 6 777 207 telefonszámon munkaidőben és mi szívesen segítünk!

Hogyan vásárolj weblapot?

Hogyan épül fel egy weblap.

Minden weblap két részből áll. Az egyik részt frontend-nek nevezzük, még a másikat backend-nek. A frontend része a weblapnak az, amelyikkel a leendő ügyfeleid, érdeklődök találkoznak. Ezen a felületen mutathatód be a vállalkozásod, termékeidet, szolgáltatásaidat, illetve az ajánlataidat. Minden weblap rendelkezik egy kezdőlappal, ahonnan aztán elnavigálhatsz egyéb oldalakra a honlapon belül. Továbbá itt tudnak az érdeklődök ajánlatkérést vagy visszahívást kérni tőled.

A backend felület pedig arra való, hogy a frontend felületen változtatásokat tudjál eszközölni. Ez jelenthet új menüpont létrehozását, új oldal készítését, korábban létrehozott oldalak módosítását és még nagyon sok más módosítási lehetőséget is. Itt adhatsz hozzáférést a munkatársaidnak az oldal szerkesztéséhez. Itt láthatod a beérkező ajánlatkéréseket. A lehetőségek tárháza valóban korlátlan és csak a képzelet szab határt neki.

A legjobb vételt akkor tudod megtenni, hogy ha megbízol a weblap készítő cégtől független szakembert, hogy segítsen neked összeállítani egy specifikációt. A specifikáció azt jelenti, hogy megfogalmazzuk az elvárásunkat a honlappal kapcsolatban. Majd amikor elkészült a weblap, segít neked ellenőrizni, hogy ez a specifikáció teljesült -e.

Mire figyelj a frontend felület kapcsán

Mindenképpen kérj egy látványtervet az új honlap megrendelése előtt. Az egy vicc, hogy úgy adj megbízást valamire, hogy azt sem tudod mit fogsz kapni. Ebből a látványtervből ne csak az oldal megjelenése derüljön ki, hanem az is, hogy milyen tematika alapján épül fel. Azaz mivel fog találkozni a kezdőlapon a látogató és honnan, hova juthat el. Hogyan fog ajánlatkérést kérni tőled, hogyan épül fel a menü és egyáltalán maga a kezdőlap.

Ha a látogató rákattint egy gombra, képre akkor eljut egy másik oldalra a weblapon belül. Az hogyan fog felépülni? Hány "különböző" felépítésű oldal lesz a honlapon? Onnan, hogyan juthat vissza a kezdőlapra vagy egyéb oldalakra? Ha később majd elkészül az új oldal, akkor azt hogyan találhatja majd meg a látogató? Ezek hihetetlenül fontos kérdések.

Ne érd be azzal, hogy reszponzív (mobil barát) lesz az oldal. Mutassák meg neked, hogyan fog változni a honlapod ha valaki nagyobb kijelzőn, kisebb kijelzőn, tableten és mobiltelefon segítségével nézi. Itt elfogadhatsz referenciát is, hiszen a te honlapod még nincs kész. Arra kell figyelned, hogy ha csökken a kijelző mérete hogyan változnak a képek, betűk méretei, illetve egyáltalán maga a tartalom. Továbbra is úgy érzed, hogy átlátod a weblap tartalmát vagy zavaros lett?

Ma már nehéz olyan rossz weblapot készíteni, amelyik másképpen jelenik meg különböző böngészőkben, de azért érdemes erre is 2 percet áldozni. Nyisd meg a honlapod több böngészőben és azt nézd meg, hogy eltér -e a megjelenés egymástól. Ha eltér az elfogadható mértékű? Fontos szempont a sebesség. Mennyi ideig tart még betölt a kezdőlap. Ha ott rákattintasz valamire, akkor egyből betölti a következő oldalt vagy neki áll gondolkodni?

A fenti kérés teljesítése munkát jelent a weblap készítő cég részére, így teljesen biztos, hogy ingyen nem fogják vállalni. Ha ezekre a kérdésekre kielégítő választ kapsz, vállalható költség mellet, akkor megéri, mert így pontosan tudni fogod, hogy mit kapsz majd a pénzedért.

Mire figyelj a backend felület kapcsán

A backend felület az amit soha senki nem szokott vizsgálni mielőtt megkapja a honlapját. Ez az a felület ahol te magad is elvégezheted a szükséges módosításokat anélkül, hogy fizetned kellene egy fejlesztőnek a munkáért. Éppen ezért hihetetlenül fontos, hogy mennyire egyszerű és átlátható számodra. Nézzük lépésről, lépésre, hogy mire érdemes figyelned.

Backend felületet és különösen tartalomkezelő rendszert nem fejlesztenek minden egyes ügyfélnek külön, hanem rendelkezésre áll egy, amit fel fognak használni. Ez azt jelenti, hogy az adminisztrációs felület már akkor is kipróbálható, amikor megkaptad az ajánlatot. Kérlek, tegyél egy szívességet magadnak és próbáld ki. Mutatjuk, hogy mire figyelj oda.

Milyen módosításokat tudsz végezni a kezdőlapon? Kérdezd rá minden egyes elemre, hogy tudod -e módosítani. Szöveget és képet egyaránt. Tudsz a kezdőlapra új tartalmat kihelyezni? A meglévőket módosítani? Ha megteszed szétesik az oldal vagy továbbra is szépen jelenik meg? Próbáld ki, hogy hogyan tudsz elvégezni módosítást. Mennyire könnyű megtalálni, hogy hol és hogyan kell módosítani. Mi a logikája, ha van neki.

Hogyan tudsz módosítani a menüpontokon? Felül és alul egyaránt. Próbáld ki, vegyél fel új menüpontokat és nézd meg hogyan reagál ha hosszú nevet adsz neki vagy mi történik ha sok menüpontot veszel fel. Ismerd meg a mozgástered.

Aztán nézd meg, hogy hogyan tudsz új oldalt készíteni. Milyen maga a szerkesztő? Könnyen kezelhető? Átlátható a számodra? Olyan minőségű tartalmat tudsz előállítani vele, ami megjelenésben összehangban van a honlap többi részével? Beállítható, hogy mi legyen az oldal url címe? Adhatsz neki meta leírást? Beállítható a cím? Belső linkelés kialakítására milyen lehetőségeid vannak? Ha valaki megosztja a facebookon az új oldalt, akkor mi fog megjelenni? Ez változtatható? Nagyjából ezek voltak a legfontosabb kérdések. A nagy helyzet az, hogy később ezzel fogsz dolgozni. Ha túl bonyolult számodra vagy túl sok időbe telik egy-egy változtatás, akkor nem fogod használni. 

Képtelenség tőled elvárni, hogy amikor átveszed a honlapodat, akkor minden egyes funkciót kipróbálj rajta, hogy jól működik -e. Éppen ezért adnak a weblap készítő cégek garanciát. A garancia teljes időtartalma alatt megtalált hibákat kötelességük ingyen javítania. Még egy ok, hogy használd a weblapodat.

Hogyan vásárolj weblapot?

Még egy utolsó és fontos szempont.

Tudom evidensnek tűnik amit most írok, de sokan nem gondolják végig. Ha veszel egy weblapot az onnantól a tiéd. A te dolgod a karbantartás, fejlesztés és üzemeltetés. Gondoltál már arra, hogy mi határozza meg ezeknek az árát? A felhasznált programnyelv, css-keretrendszer, javascript könyvtár, a kódolás minősége, illetve az, hogy mennyire egyedi a weblap felépítése. Ha új szakembert kell keresned ez utóbbi még jelentős mértékű problémát okozhat neked.

Azzal legyél tisztában, hogy a teljesen egyedi fejlesztésű weblapoknak vannak hátrányai is. Például ha valamiért megszűnik a honlap készítő céggel a kapcsolat, akkor nagyon nehéz és drága lesz a weblaphoz fejlesztőt találnod. Miért? Mert az egyedi fejlesztés azt jelenti, hogy a weblap működését egy bizonyos fejlesztő találta ki. Annak pontos működését csak ő ismeri. Emiatt ha egy idegen fejlesztőt bízzunk meg a programozással, akkor neki először meg kell ismernie az új weblapodat, amit nyilván te fogsz kifizetni.

Érdemes feltérképezni, hogy ha más szakemberre lesz szükségünk az új honlapunkhoz, akkor milyen költségekre számíthatunk.